9 fontos téli egészségmegőrző tanács

A tél a Víz elemhez tartozó évszak. Ehhez az elemhez a Vese és a Húgyhólyag szerveink kapcsolódnak. A Vese a kínai orvoslás szerint fontos szerepet lát el. Ugyanis a vesénk tárolja azt az energiát, melyet fogantatásunkkor kapunk és szükségesek a szervezetben lejátszódó élettani folyamatokhoz. Így a vesét érdemes óvni. Sajnos a mai stresszes, rohanó világban, éppen a vesénk működését borítjuk fel a legjobban. A veséken található mellékvesék termelik az úgynevezett stresszhormonokat és amennyiben ez a szervünk kimerül, úgy mi is „lemerülhetünk.”

Nézzük meg milyen természetes módszerekkel segíthetjük télen is Vesénk és Húgyhólyagunk megfelelő működését!

  1. Tartsuk melegen a derekunkat, talpunkat, nyakunkat. Ezzel is megvédhetjük ezeket a szerveinket. Sokan hajlamosak télen is könnyelműen felöltözni.

 westin-hotel-heavenly-in-flight-blanket-HB-121-DEL-GY_xlrg

  1. Igyunk megfelelő mennyiségű folyadékot. Télen is fontos szerepe van a víznek, de ilyenkor ihatunk több meleg italt is, például teát. Javasolt a zöld tea és a gyógyteák fogyasztása.

 

 6267111121053024_forro_italok

  1. Fogyasszunk több meleg ételt és főként olyanokat, melyek erősítik a vesét és a húgyhólyagot. Ilyenek a bab, borsó, hajdina, köles, árpa, zeller, cékla.

 depositphotos_79110560-stock-photo-groats-from-millet-buckwheat-and

  1. Kerüljük a szervezet savasodását okozó ételek túlzott fogyasztását. Nem csak nyáron, de télen is mellőzzük amennyire lehet a cukros, lisztes és húsos ételeket. Fogyasszunk télen is sok zöldséget, gyümölcsöt.

 gR2ktkqTURBXy83OGVkNWQwNjQyOTcxMzlkNjA1MGJhYWNkZmIyMTllZS5qcGVnkZMFzQMUzQMU

 

  1. Ha testi problémánk van télen, kezelésükre is vegyünk igénybe természetes megoldásokat. Például felfázás esetén a hasra helyezve vagy fülfájás esetén a fülre, a hagymapakolás hatásos lehet. Húgyúti gyulladásoknál a tőzegáfonyás készítmények segíthetnek hatékonyan vagy a vízhajtó – gyulladáscsökkentő gyógyteák, úgy mint, a csalán, zsurló vagy medveszőlő tea.

 5

  1. Fokhagymát, vöröshagymát, almaecetet együnk minden nap. Nagyon jó antibakteriális, gyulladáscsökkentő hatásuk van. A téli időszakban jól jöhet.

 

 3feecaa9d54ff7c870a00ef6c62289a91b35f92c

  1. Főzéskor is használhatunk olyan fűszereket, melyek segítenek az egészség megőrzésében télen is. Ilyenek a fahéj, a kakukkfű vagy a gyömbér.

 tea_1

  1. És persze télen is nagyon fontos a rendszeres testmozgás!

teli-es-nem-csak-teli-depresszio-ellen-mozgas

9. Pihenjünk, relaxáljunk, szánjunk magunkra időt! Télen még fontosabb az “énidő”, hiszen ilyenkor hajlamosabbak vagyunk magunkba fordulni. Fejlesszük, erősítsük magunkat a téli időszakban is.

relaxáció

Rádóczi Edina

Természetgyógyász – Fitoterapeuta

Biorezonanciás állapotfelmérés, kezelések

Természetes alapú terápiák

www.biogyogyaszat.hu

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrTovábbi megosztás