A civilizált éhség és szomjúság

Állapotfelmérésem során egyre többször ütközöm abba a problémába, hogy a páciensek nem isznak megfelelő mennyiségű vizet. Elmondásuk alapján egyszerűen nem érzik magukat szomjasnak. Ezzel szemben szinte mindig éhesek és a nap folyamán sóvárognak valamilyen étel után, de hiába esznek valahogy sosem érzik magukat jóllakottnak.

De mégis mi lehet a baj? Miért nem vagyunk szomjasak? És tényleg éhesek vagyunk amikor éhségérzetet érzünk?

Ahhoz, hogy ezt megvizsgáljuk először is le kell tisztázni néhány fogalmat.

Mi a különbség éhség és étvágy között?

A civilizáció fejlődésével szervezetünk természetes ösztönei megváltoztak. Manapság hatalmas mennyiségben áll rendelkezésre élelmiszer – legalábbis a fejlődő országokban. Régebben, amikor élelemben még inkább szűkösség volt és jobban meg kellett dolgoznunk a napi betevőért még természetes éhséget éreztünk. Az éhség az étel utáni természetes vágy. Manapság azonban inkább étvágyat érzünk éhség helyett, melyet úgy is meghatározhatnánk, mint természetellenes vágyat, szenvedélyes sóvárgást az étel után.

étvágy

Miért van ez így?

A természetes éhséget a civilizáció fejlődésével sikerült elrontanunk. Életünknek lett egy meghatározott ritmusa, kialakultak szokások, melyekkel étkezéseinket inkább az órához igazítjuk nem éhségérzetünkhöz – gondolok itt a reggelire, ebédre, vacsorára. Sőt, sokaknál ez inkább reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora és napközbeni nassolás szakaszokból áll. Ami ha közelebbről megvizsgáljuk, akkor valljuk be, hogy ez egész napos evést jelent.

Ezen kívül a mai órához kötött világban mindezt sietve is tesszük. Vagyis sokat eszünk és gyorsan.

Mi ennek a következménye?

Amennyiben a szervezetet egy géphez hasonlítjuk, úgy a sok fűtés és a sok szén idő előtt elkoptatja a gépet és eltömíti ártalmas salakkal. Ha körülnézünk a társadalomban, akkor ennek következményét láthatjuk is, hiszen minden második ember súlyproblémákkal küzd és a lerakódott salakanyagoknak köszönhetően több fajta betegséggel is.

Mi a helyzet a szomjúsággal? Miért nem érezzük magunkat szomjasnak?

A természetes szomjúságérzet az, amikor tiszta vizet kívánunk. A legtöbb esetben manapság előbb kívánunk meg egy pohár üdítőt, ásványvizet, vagy akár egy kis sört, mint vizet. De sok esetben miután az előbb említett italokkal próbáltuk enyhíteni látszólagos szomjúságunkat, a végén mégis csak egy pohár víz oldja meg a problémánkat.

Sajnos a természetes szomjúság érzetét is sikerült már elrontanunk és sok esetben amikor éhesek vagyunk vagy sóvárgunk valami után a háttérben a szomjúság áll.

szomjúság

Mi a megoldás?

A vízfogyasztás terén azt szoktam javasolni a pácienseimnek, hogy egy kis időre tegyenek félre minden “vízhelyettesítőt” és kezdjenek el jó minőségű, tiszta vizet fogyasztani. Először ezt tudatosan kell megtenniük minden nap akár kortyonként, akár poharanként. Már létezik olyan mobil alkalmazás is, ami segítséget nyújt a folyadékfogyasztás kontrollálásban. Egy-két hét után általában a természetes szomjúságérzés visszatér. És utána teljesen természetessé válik a vízivás.

Az étkezés területén pedig jobb, ha az étkezéseinket nem az órához, hanem éhségérzetünkhöz igazítjuk. Sokat segíthet akár egy rövid böjtkúra, amikor nem telítjük folyamatosan a szervezetünket, hanem adunk egy kis időt a salakanyagok távozására. Ez nemcsak könnyebbé teszi a szervezet működését, de segít különbséget is tenni az éhség és étvágy között. Így természetes éhségérzetünket is visszanyerhetjük.

Rádóczi Edina

Természetgyógyász-Fitoterapeuta

Biorezonanciás állapotfelmérés, kezelések

www.biogyogyaszat.hu

FacebookTwitterGoogle+TumblrTovábbi megosztás