Az immunrendszer csodabogyója

Itt a tavasz. Lassan rügyeznek és virágoznak a fák, bokrok. Ezzel együtt megjelennek a pollenek is a levegőben. Vagyis egyesek részére kezdődik az allergiaszezon. Aki a megelőzésre is fordít egy is figyelmet könnyen átvészelheti ezt az időszakot tünetmentesen vagy gyengébb tünetekkel. Most még nem késő felerősíteni immunrendszerünket.

Hogyan előzzük meg a betegségeket?

Az egészséges testi állapotnak több összetevője van. Az első dolog, amire figyelnünk kell a táplálkozásunk. Általában hajlamosak vagyunk kevesebb zöldséget, gyümölcsöt fogyasztani. Pedig az ezekben lévő vitaminokra, ásványi anyagokra és nem utolsó sorban a bennük található enzimekre minden időszakban  nagy szüksége van a szervezetünknek. Ugyanez a helyzet a folyadék fogyasztással is. Ebben az időszakban nem vagyunk annyira szomjasak, mint a nyári nagy melegben, így nem is isszuk meg a szervezetünknek szükséges 1,5-2 liter vizet. Pedig a megelőzésben a vízfogyasztásnak is nagy szerepe van, hiszen ezzel is segítjük a szervezetünkből a felhalmozódott méreganyagok kiürülését, méregtelenítését. A méregtelenítéshez hozzátartozik a sport is. A mellett, hogy a méreganyagokat kiizzadjuk a sport során, még erősíthetjük is a szervezetünket a bennünket érő külső stressz és különböző negatív hatások ellen.

 Mivel erősítsük immunrendszerünket?

A gyógynövényekből készült teák hatékonyak lehetnek mind a megelőzésben, mind a betegségek kezelésében. Az egyik legfontosabb, hogy C vitamint rendszeresen fogyasszunk. Ezzel szervezetünk ellenálló képességét jelentősen fokozhatjuk.

A csipkebogyóból készült tea tökéletes immunerősítő. A csipkebogyót méltán nevezhetjük csodabogyónak, hiszen már az ókorban is ismerték. Kutatások bizonyítják, hogy több C vitamint tartalmaz, mint bármelyik más gyümölcsünk. A citrom C-vitamin tartalmának tízszeresét megtaláljuk ezekben a piros bogyókban. Azonban nem csak a C-vitamin az egyedüli értéke. Sok más olyan anyag is található benne, melyet a szervezetünk képes hatékonyan hasznosítani. Így például tartalmaz még pektint, vasat, magnéziumot, meszet, illó- és zsíros olajokat, A, B, K és P vitaminokat is. A csipkebogyó immunerősítő hatásán kívül remek roboráló, vitalizáló tea, jó lehet a vese, epe- és bélpanaszok esetén is.

Hogyan készítsük el a csipkebogyóteát?

A boltokban vásárolhatunk filteres csipkebogyó teát, ám ebben a formában a növény már veszíthet vitamintartalmából. A legjobb hatást akkor érjük el, ha szárított csipkebogyót vásárolunk, és mi magunk készítjük el. Ezt nagyon egyszerűen megtehetjük. Egy csészényihez 1 teáskanálnyi szárított és összetört csipkebogyót áztassunk be egy éjszakára, majd másnap reggel leszűrés után 2-3 percig melegítsük, de ne forraljuk. A legjobb, ha éhgyomorra fogyasztjuk reggelenként, de napközben is kortyolgathatunk belőle 3-4 csészével.

Azon kívül, hogy finom, rendkívül egészséges is!

Rádóczi Edina

Természetgyógyász – Fitoterapeuta

Biorezonanciás állapotfelmérés, kezelések

www.biogyogyaszat.hu

FacebookTwitterGoogle+TumblrTovábbi megosztás