Itt a tavasz – lúgosítsunk!

Véget ért a téli időszak. A nappalok egyre hosszabbak és a természet is kezd felébredni. Épp itt van az ideje, hogy testünket is felébresszük és kitakarítsuk a hosszú téli hónapok során lerakódott szennyeződésektől. Télen sokkal több olyan élelmiszert fogyasztunk, mely jobban hozzájárul szervezetünk savasodásához, hiszen ebben az időszakban nem fogyasztunk annyi “zöldet”, mint az év más szakában.

Vagyis itt az ideje a méregtelenítésnek, lúgosításnak!

Miért van szükség lúgosításra?

Szervezetünk optimális működésének egyik meghatározó pontja a megfelelő PH-jú, vagyis megfelelő egyensúlyú sav-bázis környezet. A szervezet számára megfelelő PH tartomány igen szűk, így testünk mindent elkövet, hogy ezt az egyensúlyt fenntartsa. A mai életmódunk azonban próbára teszi a szervezetünket, mert a szervezetünk savasodását segíti elő. Ez pedig a vitamin és ásványi anyag készleteink kimerüléséhez, betegségekhez vezethet.

Mely folyamatok idézhetik elő a szervezetünk elsavasodását?

Elsősorban az elfogyasztott táplálék. A fehér liszt, cukor, állati fehérjék, kávé, alkohol, dohányzás, szénsavas italok mind savasítóak a szervezetünk számára. De savasítanak a negatív gondolatok, a stressz is.  A testünk próbálja közömbösíteni ezeket a savakat és salakanyagként elraktározzák őket a kötő- és a zsírszöveteinkben. Ehhez azonban sok vitaminra és ásványi anyagra van szükség, így a szervezet tartalékai ezzel a folyamattal ki is ürülhetnek. Ráadásul a megborult PH-egyensúly  miatt az ásványok már be sem tudnak épülni, így ahhoz, hogy pótoljuk őket a szervezetben először a savasság problémáját kell megoldanunk.

Egy statisztika szerint ötven éves korunkra a test szilárd részének 50 %-a salakanyag. Mindennapos állati fehérje fogyasztásnál ezt a százalékot már 30 éves korunkra elérhetjük!

Hogyan állítsuk helyre szervezetünk PH egyensúlyát?

  1. Mindenek előtt szabaduljunk meg káros szenvedélyeinktől. Hagyjuk abba a dohányzást, az alkoholok fogyasztását. A kávéban lévő csersav is savasít, így érdemes ettől is megszabadulni egy időre.
  2. Változtassunk étrendünkön és kerüljük a fehér lisztes, cukrozott termékeket. Lehetőleg minél több zöldséget fogyasszunk. Iktassunk be az étrendbe frissen facsart zöldség – és gyümölcsleveket, zöld teát.
  3. Naponta legalább 2 – 4 liter folyadékot igyunk meg. A legjobb, ha ennek nagy része reverzozmózisos eljárással tisztított víz.
  4. Lehetőleg fehér húsú állatokat és tengeri halakat fogyasszunk a disznóhús helyett.
  5. Ételeink 80%-a legyen lúgosító hatású.

A lúgosításra rásegíthetünk búzafűvel, antioxidáns készítményekkel, algakészítményekkel 

És persze nem utolsó sorban a bennünket érő stressz lecsökkentésével.

Rádóczi Edina természetgyógyász – fitoterapeuta

Biorezonanciás állapotfelmérés és kezelések

www.biogyogyaszat.hu

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrTovábbi megosztás