Mi lehet az alvászavar oka?

Az utóbbi időben egyre több olyan páciens keres meg, akinek a legfőbb problémája az, hogy nem tud aludni. Általában már minden módszert megpróbálnak és végül az altató mellett kötnek ki. Bár a legtöbb esetben az altató is  csak egy ideig segít.

Mi szabályozza az alvásciklust?

A szervezetünknek van egy természetes nap-éj érzékelése. Ezt cirkadián ritmusnak nevezzük. Szervezetünk alváshormonja a melatonin nevű hormon. Ez az alváshormon gondoskodik arról, hogy alvászavar nélkül, nyugodtan tudjunk pihenni éjszaka. Ennek a hormonnak a termelődése idősebb korban csökken. Ezért fordul elő az időseknél nagyobb mértékben alvászavar.

Mit okozhat az alvászavar?

Az alvászavarnak különböző következményei lehetnek. Mivel nem tudjuk magunkat megfelelően kipihenni, idegesek, ingerültebbek lehetünk. Csökkenhet a koncentrációs képességünk is, így már nem tudjuk teljes mértékben ellátni feladatainkat. Hosszan tartó alvászavar esetén depressziós tünetek is kialakulhatnak. Ezen kívül szerveink működése is felborulhat, hiszen a kialvatlanság miatt a szervek sem tudják tökéletesen ellátni a feladatukat.

alvászavar

Mi lehet az alvászavar oka?

A nem vagy rosszul alvó pácienseimnél több közös nevezőt is találtam. Az egyik ilyen a bélflóra állapota, a szervezet mérgekkel való telítődése volt. Sok esetben egy felborult bélflórában a vitaminok, ásványi anyagok nem tudnak megfelelően felszívódni és a hiánytünetek nemalváshoz is vezethetnek. A mérgekkel való telítődés szintén okozhat idegrendszeri elváltozásokat, melyek befolyásolhatják a megfelelő pihenésünket. Így aki alvászavarral küzd első lépésben méregtelenítést, bélflóra helyreállítást és megfelelő étrendet javasolnék neki.

A másik ok ásványi anyag és vitaminhiány. A legtöbb esetben nagyfokú  kálcium – magnézium hiány vezet alvászavarhoz. A szervezet feltöltése vitaminokkal és ásványi anyagokkal gyakran megoldhatja problémánkat.

Alvászavart okozhat a hormonrendszer felborulása is. Ha egyes hormonszerveink nem megfelelően működnek, az előbb- utóbb kihat más hormonszervünkre is, így a tobozmirigyünkre is, mely az alváshormont termeli.

Az ok, amely mindegyik esetnél fennállt a stressz. A mai rohanó világban mindenki annyira le van terhelve, hogy saját magára szinte nem is jut idő. De hogyan is tudnánk feldolgozni a bennünket ért külső hatásokat, ha sosem szakadunk ki ebből a környezetből? Nagyon fontos, hogy rendszeresen szánjunk magunkra időt, amikor csak saját magunkkal vagyunk. Ez lehet mozgásos tevékenység, valamilyen hobbi, a lényeg, hogy kikapcsoljunk egy rövid időre.

Megfelelő táplálkozással, vitaminokkal, mozgással és stresszcsökkentéssel az alvászavar is orvosolható.

Rádóczi Edina

Természetgyógyász-Fitoterapeuta

Biorezonanciás állapotfelmérés, kezelések

Természetes alapú terápiák

www.biogyogyaszat.hu

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrTovábbi megosztás